Thursday, February 13, 2014

Renew roadtax dengan MyEG

Kali ni dah masuk kali ke 6 aku renew roadtax guna servis MyEG. And kali ke 5 aku guna insurance Etiqa Takaful. Why? Selain dari dapat extra 10% discount from total premium, hari tu aku  dapat cheque dari Etiqa.


First year aku guna kereta, penjual kereta registerkan insurance kereta aku dengan Allianz. Second year, orang MyEG yang register kan insurance aku sebab time tu aku student lagi and tak reti pasal insurance ni. So aku bagi info through phone call then orang MyEG registerkan aku dengan Lonpac. The next year aku try guna Etiqa sebab aku macam selalu dengar and tak familiar dengan insurance lain. And sampai la sekarang terus sambung with Etiqa. Cuma last year je aku macam bengang sikit sebab 2 kali aku buat payment guna cimbclicks, duit dah tolak tapi insurance aku tak ada. So 2 kali aku kena contact orang Etiqa mintak refund duit. Yang bagusnya aku contact helpline diorang page FB Etiqa je. Tapi respond memang cepat thank goodness.

About MyEG pulak. They've never failed me. The first time aku renew roadtax dengan MyEG, ingat lagi time tu aku kat hostel and aku pergi cybercafe kolej Maryam untuk renew roadtax. Settle dalam pukul 11pm++. Then keesokan hari dalam pukul 6pm runner MyEG datang hantar roadtax. Less than 24 hours! Dah la tak payah nak ada geran kereta semua, just provide semua info dalam form online je.

Tahun ni roadtax aku mati 13 Feb. Kalau bukan sebab premium insurance kereta nak naik harga lagi after 15 Feb, mesti aku asyik delay renew roadtax ni..huhu. Tahun lepas same case jugak. Dah announce premium insurance nak naik harga baru la aku gagah sikit nak renew insurance. As usual aku renew insurance Etiqa Takaful online, then renew roadtax through MyEG. Semua settle by 10am++. Then petang tadi dalam 4.30pm runner MyEG call bagitau dah nak sampai ofis aku. Budak ni pulak memang dah biasa datang GMI. Tahun lepas pun dia ni jugak hantar roadtax aku. Dia masuk sampai ke lobby department aku, senang tak payah aku nak jalan jauh-jauh.

Rasanya by far, ni yang paling cepat kot dia process and deliver roadtax aku. Bagus bagus. Very recommended to all.


No comments:

Post a Comment