Tuesday, February 25, 2014

Coming soon, cuti-cuti Medan.

YEAY! Ada additional vacation tahun ni. We are going to Medan! Semalam start sale Airasia free seat. Aku ni setiap kali Airasia or MAS ada buat sale, mesti banyak perabis masa survey ticket. Belinya pulak belum tentu. At first aku almost beli ticket ke Chiang Mai sebab Mak Abah dulu pernah pergi situ, diorang kata best and sejuk. Lepas aku survey, kawasan tanah tinggi tu actually dalam 4 jam perjalanan dari bandar Chiang Mai. And apart from that aku taktau sangat apa lagi attraction kat Chiang Mai, so I guess I have to do more research before nak 'tiba-tiba' beli ticket. Especially bila nak travel bawak budak kecik.

I decided to focus on somewhere yang aku memang teringin nak pergi. Which would be Krabi (again), Medan atau Siem Reap. HB teringin nak pergi Yogyakarta tapi aku takut tak sesuai untuk Zara sebab dari cerita Bebi masa dia pergi dulu, aku imagine tempat tu panas and jauh nak travel dari from one candi to another. Forgive me if I'm wrong, its just my assumption tapi bila instinct ibu rasa tak sesuai untuk anak dia, ikutkan jela ye tak. Hehe. Not now, but one day insyaallah. Aku pun memang teringin nak tengok Borobudur semua tu.

Ok since my family dah pernah pergi Medan so aku boleh tanya tips, and ada sedara belah Mak kat sana so in case of emergency ada contact, aku pun beli la ticket ke Medan untuk travel December ni. So Medan, here we come!

File:Lake Toba1.jpg
Danau Toba. Photo: Wikipedia
Ok next target kita ticket hunting untuk ke Krabi pulak. Rasa teringin nak pergi Krabi lagi sebab tak puas jalan kat sana masa honeymoon dulu. Kitorang beli package 4 days/3 nights with 2 days island hopping trip. So tolak 2 hari for island hopping, tinggal hari kitorang sampai and hari nak balik untuk jalan-jalan free and easy. The second island hopping trip tu kitorang tu naik speed boat ke Phi Phi Island which took about 1 hour for one way, kitorang pulak duduk depan bahagian muncung speedboat and rupa-rupanya situ la bahagian yang paling melambung teruk. Dengan berjemur bawah matahari terik lagi, malam tu aku terus kena migrain teruk.

What we planned was, pagi before bertolak ke airport baru nak pusing beli souvenir. Kalau keluar je hotel (Aonang Princeville) memang sepanjang jalan tu banyak kedai jual souvenir. Tapi dah aku sakit kepala and muntah-muntah mana nak larat. Balik Malaysia, dalam seminggu jugak la baru nak baik migrain. So because of that, aku tekad nak datang jugak Krabi lagi sekali satu hari nanti. Nak sempurnakan hajat yang tak tercapai. Hehehe.

P/s: Just realize I've lost all my honeymoon photos which were in the external hard disk that I lost. :'(

No comments:

Post a Comment