Friday, January 3, 2014

Kurus dengan Shaklee: Lost 2kg in 3 weeks!

Selalu baca and dengar testimoni orang je kan. Hari ni nak tulis my own testimoni on the product I've been consuming for less than a month.

Kalau refer ke post saya yang lepas-lepas, boleh tau date saya start jadi ahli Shaklee which is until today, kurang dari sebulan. Memang la pernah makan Shaklee before ni tapi tak consistent and tak pernah try gabungkan produk. Contohnya, sebelum ni saya minum ESP je, than makan lecithin je. Tu pun skip-skip jadi hasil tak berapa nampak sangat la kan.

Sejak 11 Dec 13 lepas saya start makan Lecithin, Omega Guard & ESP consistently. And sehingga hari ni, 3 Jan 14 saya dah hilang 2kg! To be honest takde la bergantung semata-mata kepada supplement je. Saya ada jugak at least 2-3 hari sekali exercise naik threadmill or bicycle dalam 10min. Tak la banyak mana kan exercise tapi dapat la bakar dalam 50-70 kalori.

Rutin saya, pagi breakfast ambik ESP dulu. 1 sudu + air masak + susu. Then makan sebiji Omega Guard. Tengah hari lunch macam biasa. Lepas lunch ambik 3 biji lecithin. Malam lepas dinner makan sebiji Omega Guard lagi. Elakkan makan berat time malam.


Tapi nak kata saya jaga sangat makan pun takde jugak. Nasi makan je macam biasa. Tambahan pulak weekend lepas was my sister's wedding (27-29 Dec), kenduri Jumaat, Sabtu, Ahad and makan pun dah tentu la non-stop. Nak exercise pun langsung tak sempat. Cuma masa tu saya ambik 2 biji Omega Guard dan 6 biji lecithin sehari. Alhamdulillah dua hari lepas, timbang berat tengok maintain je so jadinya saya dah hilang 2kg since comsume ESP, Omega Guard & Lecithin! Sometimes berat kita memang berubah-ubah kan turun 1kg, esok naik 1kg balik. Tapi ni Alhamdulillah setakat ni check memang consistent.


Dulu saya pernah consume produk kat atas ni (in fact, ada lagi sikit belum habis). Bulan puasa 2013. Dalam 4 botol jugakla habis. Tapi berat tak stabil. Masa bulan puasa turun 2kg tapi lepas raya | bila dah tak berpuasa naik je macam biasa. Maybe sebab saya just consume soy protein tanpa supplement lain and tak ikut diet yang betul. Wallahualam.

Siapa yang nak try produk Shaklee macam saya boleh la contact saya ye untuk best price! Tapi ingat, hasil bergantung kepada usaha kita. Sekali sekala kena bersenam jugak, amalkan pemakanan yang seimbang dan minum air masak banyak-banyak! Selamat mencuba. :)

Contact me! :)
Whatsapp/SMS : 019-9325836
Email: sue_xoxo@yahoo.com
Shaklee ID: 1086660

Note:
Nak jadi ahli Shaklee?
Pendaftaran : RM65
Postage: RM10 (untuk member kit)

No comments:

Post a Comment