Saturday, January 25, 2014

Weekend Getaway: Samsuria Beach Resort, Kuantan

Our weekend getaway destination this week is Kuantan. Mak ajak ikut pergi kenduri kawan Mak kat IIUM Kuantan so sambil tu boleh la bercuti tepi pantai. Kitorang (Mak, Abah, me, HB & Zara) semua naik satu kereta je, Abah sewa Alza. HB sepatutnya kena kerja pagi ni, tapi dia kesian kat aku sebab tau aku suka bercuti and nanti aku penat jaga Zara sorang-sorang so dia pun skipped work. Bertolak pagi dalam 9am and singgah makan kat Petronas sebelum Bentong. Masa stop tu aku perasan HB dah nampak macam risau and takde mood je sebab bos dia call and supplier asyik call. Kesian dia..huhu. Aku pulak rasa bersalah.

Sampai IIUM Kuantan pukul 1pm++. Even though aku student IIUM, ni first time aku jejak kat IIUM Kuantan ni. Terasa rindu pulak kat zaman belajar dulu sebab IIUM Kuantan is like a miniature IIUM Gombak. Lepas kenduri terus check-in kat Samsuria Beach Resort & Residence. Nampak kosong je macam tak ramai orang, scary jugak. Tapi Mak kata resort ni pun baru je bukak dalam sebulan, maybe rami tak tau lagi kot. Even bilik depan kitorang pun still tengah renovate lagi. Sebab konsep dia macam apartment, so no breakfast will be provided. Tapi bilik tu lengkap dengan dapur, microwave, kettle, kuali, pinggan etc kalau nak prepare makanan sendiri.



Since pagi tadi badan Zara macam panas sikit jadi Abah suruh pergi beli ubat kat klinik. HB keluar dengan Abah cari klinik sebab aku dengan Mak macam penat and malas nak keluar. Rupanya diorang sampai ke Teluk Cempedak sebab HB nak beli bubur McD untuk Zara.

Petang Zara tak habis-habis ajak keluar tengok 'pish' (which would be the swimming pool).



Since Zara tak berapa sihat and angin laut kuat kat luar, Zara mandi bath tub je kat bilik. Komen aku tentang bilik | resort ni, all is great except lantai berhabuk (maybe tak bersihkan lantai betul-betul after renovation) and ada habuk & sawang belakang pintu. But other that that, all is great.

2 comments:

  1. Terukla homestay ni..xnk rekemen pada sesape..ni malaysia la..ade kolam mandi xkanlah kami pompuan ni nk pakai two piece..ni shwal pon xleh pakai..bongonk betul..BTW tauke homestay ni bapak sazzy falak punye lah..

    ReplyDelete
  2. Terukla homestay ni..xnk rekemen pada sesape..ni malaysia la..ade kolam mandi xkanlah kami pompuan ni nk pakai two piece..ni shwal pon xleh pakai..bongonk betul..BTW tauke homestay ni bapak sazzy falak punye lah..

    ReplyDelete